מבוא לשיווק בפייסבוק
שיווק בפייסבוק הפך לכלי מפתח ממזמן בעולם הדיגיטלי, המציע מגוון רחב של אפשרויות לקידום עסקים ולהגעה לקהל יעד ממוקד. פלטפורמת הפייסבוק מאפשרת לבעלי עסקים ליצור קמפיינים בהתאמה אישית, לבנות נוכחות ולמנף את החוזקות שלהם כדי לייצר מעורבות, נאמנות והמרות. אם אתם מעוניינים להבין כיצד לפעול נכון בפייסבוק ולהפיק את המירב מהקמפיינים שלכם, המדריך הזה עבורכם.
למה כדאי לשקול קידום בפייסבוק?
פייסבוק היא אחת הפלטפורמות הגדולות בעולם, עם מיליארדי משתמשים פעילים. בזכות יכולות הטירגוט החכמות שלה, היא מציעה לעסקים הזדמנות חד-פעמית להציג מסרים מותאמים אישית, להניע לפעולה ולהרחיב את מעגל הלקוחות. בין אם מדובר בחשיפה למותג, הנעה לפעולה או מכירות, שיווק בפייסבוק יכול לסייע ביצירת תוצאות אמיתיות בזמן קצר.
ההבדלים בין דף פרטי לחשבון עסקי בשיווק בפייסבוק
חשבון עסקי בפייסבוק נבדל מדף פרטי בכמה היבטים חשובים. הדף העסקי מאפשר גישה למערכת הפרסום של פייסבוק, לסטטיסטיקות מתקדמות, כלים לניהול עוקבים ותובנות על התנהגות הקהל. לעומת זאת, חשבון פרטי מתאים לתקשורת אישית ואינו מיועד לשימוש מסחרי. כדי למנף את הכוח השיווקי של פייסבוק, חובה להקים דף עסקי ולהשתמש בכלים המתקדמים שהוא מציע.
הקמת דף מתבצע דרך היזור הפרטי. חשוב כמובן לייצר אמינות בדף הפייסבוק, למלא את פרטי יצירת קשר, לכתוב ביו טוב על העסק. וכמובן למלא את העמוד בתכנים רלוונטיים, ממירים ומקצועיים.
סוגי השיווק בפייסבוק: אורגני לעומת ממומן
שיווק אורגני בפייסבוק מתמקד בבניית קהילה, יצירת תוכן מעניין ומעורר מעורבות והגעה לקהל ללא עלות ישירה. עם זאת, שיווק ממומן מציע גישה לטירגוט מתקדם, המרה מהירה והגדלת החשיפה. הבחירה בין שיווק אורגני לממומן תלויה בצרכי העסק ובמטרותיו, ולעיתים קרובות השילוב בין השניים מביא לתוצאות הטובות ביותר. פרסום אורגני בפייסבוק יכול להתבצע בכמה דרכים, אחד מהם, זה פרסומי RTM בדף הפייסבוק העסקי (אם אתם לא יודעים מה זה RTM, זה הזמן לגגל את זה).עמוד ׳חסלט׳ עושה את זה מצויין.ה
סוגי הקמפיינים בפייסבוק ומטרותיהם
פייסבוק מציעה סוגים שונים של קמפיינים, ביניהם קמפיינים להגדלת חשיפה, יצירת לידים, מכירות אונליין ועוד. כל קמפיין מותאם למטרות מוגדרות ולתוצאות העסקיות הרצויות. על מנת לבחור נכון את סוג הקמפיין, חשוב להגדיר מראש מה אתם רוצים להשיג ולבחור את הכלים המתאימים שיביאו אתכם לשם. כמובן ולא דיבנו על הכנת השטח לפני שמעלים קמפיין. לדוג׳ קמפיין עם הפנייה ל What'sApp. יש חשיבות לשימוש בחשבון עסקי שבו תוכלו לאמת החשבון עם שליחת קוד של מערכת מטא. או אפילו קמפיין ליד ג׳ן – חשוב לחבר מערכת CRM לקליטת הלידים או מערכת אוטומציה שתשלח את הלידים לחשבון האימייל של הלקוח / חברה.
סוגי תכנים מומלצים לקמפיינים בפייסבוק
תכנים בקמפיין בפייסבוק יכולים לכלול תמונות, סרטונים, טקסטים מושכים וקישורים. על מנת להניע לפעולה וליצור מעורבות, יש לשים דגש על תכנים חדשניים, אותנטיים ומשכנעים. מומלץ להימנע מתוכן חד-גוני, ארוך מדי או שאינו רלוונטי לקהל היעד. כמובן, שהאלגוריתם של מטא חכם מאוד. לא ניתן לפרסם מגוון מוצרים (כגון: הימורים, חומרים ממכרים וכו׳)
איך ליצור קהלים בפייסבוק ולהוסיף קהלים נוספים
יצירת קהלים מדויקים בפייסבוק היא המפתח להצלחת הקמפיינים. ניתן ליצור קהלים מבוססי התנהגות באתר, דפי הפייסבוק, חשבון אינסטגרם או דאטה קיימת. כך תבטיחו שהמסר שלכם יגיע לידיים הנכונות. את כל הנ׳׳ל ניתן לעשות כמובן בכלי הפרסומי בביזנס מנג׳ר של פייסבוק ב-Audience.
סוגי קהלים נוספים ואפשרויות טירגוט
פייסבוק מציעה כלים מתקדמים ליצירת קהלים על בסיס ביקורים באתר, מעורבות בפוסטים, קהלים דומים (Lookalike Audiences) ועוד. חשוב להשתמש בכלי הטירגוט כדי למקסם את ההגעה לקהל ממוקד ומתאים ביותר.
מה לבדוק בדאשבורדים של קמפיינים בפייסבוק
ניהול קמפיין דורש מעקב מתמיד אחר הביצועים, ובדיקת נתונים כמו עלות להמרה, קליקים, חשיפות ומעורבות. דאשבורד הקמפיינים מספק מידע קריטי שמסייע לשפר את הביצועים, לזהות את נקודות החוזק ולהתמודד עם חולשות. בנוסף, תוכלו להסתכל בברייקדאון, אילו קהלים עבדו יותר, אילו מיקומים בפייסבוק עבדו יותר, אילו גילאים ואיזורי טירגוט עבדו והמירו.
איך לבנות קמפיין רימרקטינג מוצלח
רימרקטינג (פרסום תוכן לקהל לאחר שנבצע במערכת) הוא כלי אפקטיבי שמאפשר לכם להגיע שוב ללקוחות שהתעניינו בשירותים או במוצרים שלכם. בניית קמפיין רימרקטינג נכון כוללת יצירת מסר מותאם אישית, הצעת ערך נוספת ושימור הקשר עם הלקוח. כמובן, ניתן לצבור דאטה של קהלים במגוון דרכים. לדוג׳ קהל שהיה מעורב בעמוד העסקי, קהל שהיה מעורב במודעה בחשבון מודעות, קהל שנלקח מתוך רשימת דאטה מסוימת. רימרקטינג זה עולם שלם. אנחנו נוגעים פה בהמון נושאים במקצת. אנחנו ממליצים לכם לחקור על כל נושא ונושא ולהכנס לזה מבחינת טכנית / מעשית.
סיכום - שיווק בפייסבוק במבט כולל
שיווק בפייסבוק מצריך אסטרטגיה מתוכננת היטב, הבנה של הפלטפורמה והתאמה אישית של המסרים לכל קהל יעד. באמצעות יצירת תוכן ממוקד, ניהול נכון של קמפיינים ומעקב אחר הביצועים, תוכלו למנף את הכלים של פייסבוק לצמיחה עסקית אמיתית.
רוצים לדעת עוד אל אילו סוגי קמפיינים קיימים? הקליקו כאן למאמר המסביר על שיווק דיגיטלי בכללי